Autor Subiect: AUTOMOBILE  (Citit de 17013 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #60 : Noiembrie 19, 2013, 06:32:27 p.m. »
Istoria auto Oltcit



Oltcit S.A. Craiova a fost un producător roman de automobile. Oltcit Craiova a aparut in urma unui parteneriat intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Citroen. Astfel, un an mai tarziu, in 1977, la Craiova incepe constructia unei fabrici moderne pentru constructia unui automobil de dimensiuni mici. 

In fabrica s-au produs patru versiuni :

    * Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi si o cutie in 4 trepte
    * Special - echipat cu motorul de Visa si LMA, de 652 cm³
    * Axel 12 TRS - dotat inital cu un motor de 1200 cm³, dar a fost inlocuit cu un motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria.
    * Club 12 CS - disponibil din 1993, camioneta cu doua locuri; motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte, cu rapoarte care favorizeaza puterea.







Dupa 1989, productia continua sub numele de Oltcit pâna in 1994, când numele este schimbat in Oltena (totodata este modificata si sigla); productia acestor versiuni a continuat pâna la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o alta preschimbare a numelui din Oltena in Rodae.
in noiembrie 1994, Daewoo a infiintat o linie de productie in România, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.

    * 1977 - Se infiinteaza societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixta româno-franceza (CITROëN)
    * 1981 - incepe productia de automobile OLTCIT
    * 1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea actiunilor Citroën de catre Statul Român
    * 1994 - Se infiinteaza RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (in prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixta intre S.C. Automobile Craiova S.A. si DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
    * 1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de baza comercializarea diverselor piese de schimb si accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA si DAEWOO
    * 2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit
 
                           

« Ultima Modificare: Noiembrie 19, 2013, 06:35:28 p.m. de 0n_line »

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #61 : Ianuarie 01, 2014, 06:33:24 p.m. »
Dacia 1300 Concept 2014

Un student al Facultatii de Design Industrial in cadrul Universitatii Transilvania din Brașov, Alexandru Bogdan Maris, a realizat o versiune actuala - concept - a Daciei 1300 din anii '70.

”2014 Dacia 1300 Concept are la baza clasica Dacia 1300 produsa la Mioveni in anii ’70. Am pastrat toate elementele de pe masina originala: elementele cromate, grilele, forma farurilor si a stopurilor, amplasarea busonului de benzina chiar si jantele, si le-am imbinat intr-o masina noua, masina care si-ar dori sa se plaseze in clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-klasse ajungand chiar la Porsche Panamera”, a spus Alexandru Maris.









<a href="http://www.youtube.com/watch?v=y2YkDXjxyVU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=y2YkDXjxyVU</a>

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #62 : Ianuarie 19, 2014, 06:39:19 p.m. »
Noul Ford Mustang – Magie americana cu apetit european

La aproape 50 de ani de la aparitia primei generatii Mustang, unul dintre cele mai iubite modele din lume, chiar si in Europa, Ford ne arata noua generatie Ford Mustang. Inca de la primul ochi aruncat pe poze, am stabilit – e un deliciu aceasta schimbare majora de design!

In primul rand, observam ca silueta este acum mai plonjata in partea din spate, intr-un asumat stil fastback. La fel de repede se vede clar noul stil Ford care a debutat cu noul Mondeo, grila noului Mustang seamana cu a berlinei de clasa medie pe care o asteptam inca in Europa. Capota a ramas la fel de masiva, ba pare chiar mai lunga acum, cu nervuri si prize de aer excelent dimensionate.







Cum spuneam, spatele este acum mai ridicat, cu niste stopuri stil bare individuale, care amintesc de primele modele Mustang. Exista si un difuzor de aer, cred ca-i mai mult decorativ, desi Ford insista mult pe faptul ca noul Ford Mustang este mai sportiv ca oricand.

Si, atentie, noul Ford Mustang este primul model oficial care.. renunta la puntea spate rigida. Da, exista acum punte independenta, plus o setare axata pe performanta, nu doar burnout show. Soferul poate chiar selecta diverse moduri de lucru ale directiei, motorului si transmisiei, in functie de ceea ce vrea de la masina, la un moment dat.







Interiorul este o alta noutate. Serios, sobru, afiseaza un display generos si tablou de bord modern, cu ceasuri individuale, despartite de un display care afiseaza informatiile computerului de bord. Stilul este insa masiv, puternic, asa cum ii trebuie unui muscle car autentic, din era moderna, dar cu puternice radacini intr-o perioada extrem de fasta pentru America.





Noutati si sub capota. Nu putea lipsi V8-ul de 5 litri, care produce acum 420 CP, dar si noul V6 de 3,7 litri si 300 CP suna bine. A aparut insa si un motor Ecoboost, de 2,3 litri, cu 4 cilindri in linie, care produce 305 CP si care promite cifre de consum cu care proprietarii de Mustang nu erau obisnuiti pana acum.

Ford Mustang implineste pe 17 aprilie 50 de ani de existenta. Cu perioade mai bune si mai putin bune, cu un reviriment puternic in anii 2000, Ford Mustang a integistrat pana acum ceva mai mult de 9 milioane de unitati vandute. Este o legenda, un brand in sine si imi pare bine sa-l vad asa cum a ajuns astazi.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #63 : Februarie 25, 2014, 05:28:40 p.m. »
Citroen C4 Cactus – Ciudat, retro, inovator si accesibil

La prima vedere, ai senzatia ca este concept, dar Citroen C4 Cactus a ajuns model de serie, unul care promite sa fie chiar accesibil.

In tipicul Citroen, C4 Cactus arata ciudat la prima vedere. Este un crossover bazat pe Citroen C4, fara a avea insa nici o legatura cu acesta la nivelul designului. Abordeaza o parte frontala in stilul Juke, cu luminile de zi sub forma unor fasii puse sus, in locul farurilor normale, acestea fiind pozitionate mai jos. Linii rotunde, fara muchii taioase, fara vreo pretentie de agresivitate.

Ca si cum nu era de ajuns, Citroen C4 Cactus mai vine cu o inovatie la exterior. Una care il face sa arate usor retro.





Panourile maro de pe laterale, din jurul farurilor si stopurilor se numesc Airbump si apar ca o structura grafica pe liniile caroseriei. Sunt elemente aparte, inserate in caroserie si construite dintr-un poliuretan termoplastic. Incorporeaza bule de aer si, pe langa rolul estetic, au rolul de a atenua loviturile. Absorb energia, se deformeaza si revin apoi la forma initiala, scutind tabla de eventuale indoituri. O idee nu tocmai rea, dealtfel. Aceste Airbump pot fi comandate in patru culori, pentru a se asorta cu cele zece culori disponibile pentru caroserie.



Nu ma asteptam la un interior conventional. Si nici nu este. Tabloul de bord este format dintr-un singur display, in spatele volanului, care afiseaza parametrii de functionare ai masinii, iar pe consola centrala se gaseste un display de 7 inch care controleaza sistemul audio, climatizarea si navigatia, astfel incat butoanele fizice ale acestora au disparut. Display-ul este prezent in echiparea de serie a lui Citroen C4 Cactus si nu lipsesc o multime de posibilitati multimedia, inclusiv conexiune 3G.





Pentru a mari spatiul interior, in special pe cel al pasagerului din dreapta, airbag-ul acestuia nu mai este integrat in bord, ci in plafon, deschizandu-se in jos, paralel cu parbrizul. De asemenea, manerele usilor au tot tenta retro, fiind de fapt niste chingi din piele. dar cel mai mult va atrage atentia bancheta fata, practic doua scaune unite sub forma unei banchete/canapele pentru mai mult confort si senzatie de spatiu.

Plafonul este transparent, dintr-un material tratat, care nu permite formarea efectului de sera si care impiedica razele ultraviolete.

Despre motorizari nu se spune mare lucru, doar ca va fi un propulsor pe benzina si unul turbodiesel cu consum mediu de 3,1 litri/100 km, in mare parte si din cauza ca Citroen C4 Cactus are doar 965 kg, cu 200 kg mai putin decat Citroen C4. De asemenea, cutia robotizata va putea fi controlata din cele trei mari butoane de pe consola centrala, in locul clasicului levier.

Citroen insista si pe reducerea costurilor de exploatare ale lui Citroen C4 Cactus, care ar fi cu aproape 20% mai scazute decat ale unui hatchback compact normal.



Arata intr-un mare fel, abia astept sa-l vad pe strada si nu pot sa nu observ ca, dupa linia premium DS, Citroen isi face o gama low-cost, mult mai logic in aceste conditii ale pietei. Poate-i cam mult spus low-cost, dar se vrea o gama foarte abordabila ca pret.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #64 : Martie 02, 2014, 06:40:48 p.m. »
Audi S1 – Explozie in clasa mica

Audi readuce in gama modelul S1, dar ca versiunea de strada si intr-o clasa mai mica. De fapt, doar numele coincide cu cel al modelului de raliuri din anii ’80, in rest, putere din plin pentru sport pe strada.

Noul Audi S1, cu fratele in 5 usi Audi S1 Sportback, reprezinta cea mai potenta versiune a gamei Audi A1 si totodata modelul de intrate in gama S a nemtilor. Un hothatch construit sa bata tot ce misca in cercul hothatch-urilor de clasa mica. O nota buna si pentru design, agresivitate adaptata frumos la dimensiunile masinii, eleron bine dimensionat si 4 tevi de esapament integrate intr-un difuzor de aer. Arata foarte bine.





Interiorul mizeaza pe nuante inchise, insertii in culoare caroserie si scaune sport cu tetiere integrate. O atmosfera sportiva destul de rece, care inspira siguranta performantei.





Motorul este unul de 2 litri TFSI, care produce 231 CP si 370 Nm. Un nivel de putere foarte bun, peste tot ce misca in clasa hothatch-urilor mici, care se opresc, in general, la maxim 200 CP. La asta adaugam si sistemul de tractiune integrala quattro, asa ca Audi S1 si Audi S1 Sportback nu au rivali la nivelul performantelor. 0 – 100 km/h in 5,8 secunde si 250 km/h sunt valori bune si pentru hothatch-urile compacte cu peste 250 CP, si cu atat mai laudabile in clasa mica. Consumul mediu promis de Audi pentru Audi S1 este de 7 litri/100 km.



Nemtii au lucrat intensiv si la partea tehnica. Suspensiile fata sunt modificate, cele spate au alta strutura, multi-link, franele sunt mai performante, iar sistemul ESP cu decuplare in doua stadii coordoneaza si diferentialul cu blocare electronica. In echiparea standard sunt frunizate jante de 17 inch, iar optional unele de 18 inch.

Si daca bat tot la performante in segmentul lor, se vede si la pret. Audi S1 porneste de la 29.950 euro, iar S1 Sportback de la 30.800 euro, pe piata germana.



    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=d-hu65RGH6w" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=d-hu65RGH6w</a>

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #65 : Aprilie 08, 2014, 06:49:54 p.m. »
Hyundai Intrado Concept

Hyundai a prezentat un nou concept, care ar trebui sa ne faca o idee despre evolutia limbajului estetic al marcii. Hyundai Intrado (numele este cel al zonei aripii de avion care creeaza portanta) este primul Hyundai realizat sub conducerea lui Peter Schreyer de la numirea sa ca presedinte si sef al departamentului de design in cadrul grupului Hyundai, acum un an. Il stiti, este cel care a desenta in trecut primul Audi TT, prima generatie moderna Beetle si apoi mai multe modele Kia.

Hyundai Intrado a fost conceput pentru a arata ca forma unui model axat pe eficienta la nivel de aerodinamica si cu o greutate redusa, nu trebuie neaparat sa fie una terna, la care scopul sa scuze forma. Intrado afiseaza linii relativ simple si creioneaza un posibil SUV coupe.





Conceptul coreenilor va fi folosit si ca material de cercetare pentru o noua generatie de sisteme de propulsie cu pile de combustibil, despre care Hyundai nu da amanunte la acest moment. Ni se spune doar ca Intrado poate fi alimentat in cateva minute si ofera o autonomie de 600 km si emite doar vapori de apa.




Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #66 : Aprilie 22, 2014, 06:10:00 p.m. »
Skoda 1000 MB – Un clasic la aniversarea de 50 de ani

Skoda 1000 MB a debutat la 21 martie 1964, ca inlocuitor pentru Octavia si a marcat trecerea la epoca moderna, cu diferente majore fata de ceea ce a produs Skoda pana atunci. 1000 MB avea caroserie autoportanta, suspensii independente si, cel mai important, motor si tractiune spate. Initialele MB vin de la Mlada Boleslav, sediul producatorului ceh, unde a fost construita atunci o noua uzina pentru noul model, iar 1000 reprezinta cilindreea motorului. Si aici au inovat cehii, Skoda fiind primul constructor auto european care a folosit blocul motor turnat din aluminiu.

Skoda spune ca 50 de exemplare 1000 MB au parcurs cam 1,6 milioane de km de test in 1962, in toate conditiile climatice, in special prin Rusia. Mai mult de jumatate din productia de 443.156 de unitati produse intre 1964 si 1969 a fost exportata, masinile ajungand chiar si in Australia si Noua Zeelenda.







Skoda 1000 MB a debutat cu un motor in 4 cilindri, de 988 cmc, care furniza doar 37 CP. Cum masina cantarea doar 755 kg, putea rula cu maxim 120 km/h. Mai tarziu au fost introduse si versiuni mai puternice (43 CP) si a aparut si o versiune in doua usi, 1000 MBX. Una din problemele lor era ca aveau racirea in spate, cu radiator plasat in compartimentul motor si aer luat printr-o fanta din aripa spate.







Skoda 100L si Skoda 105/120L erau pe aceeasi idee: motor si tractiune spate, cu motorul in spatele puntii spate. Asta inseamna distractie maxima, mai ales iarna, cand nu exista notiunea de control si scapi masina. Se invarte ca un titirez in jurul centrului de greutate (spate).

Desigur, toate sunt acum masini de colectie si as vrea sa  am ocazia sa conduc una. Ca fiecare dintre voi, banuiesc.

« Ultima Modificare: Aprilie 23, 2014, 05:26:50 p.m. de 0n_line »

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #67 : Mai 04, 2014, 05:06:40 p.m. »
Legends

Volvo P 1800 - 1961

Volvo, s-a jucat putin cu ideea unei masini sport cu putin inainte de a trece serios la productia de serie a acestui coupe. O serie mica de masini proiectate de Dutch Darrin numita 1900 Roadster a convins compania suedeza ca exista o piata de desfacere care nu folosea masinile in exclusivitate pentru transport. Forma modelului P 1800 a fost inspirata dintr-o serie de modele 'Super Sonic' carosate de Ghia, desi forma finala a lui P 1800 a fost desenata in Suedia. Caroseria a fost produsa initial in Anglia de Jensen Motors, dar calitatea nu se ridica la standardele cerute de Volvo, iar din moment ce aceasta era cea mai scumpa masina Volvo disponibila, strica reputatia dobandita de Volvo pana in acel moment. Astfel, in 1963, productia s-a mutat in totalitate in Suedia iar pentru ca schimbarea sa fie cunoscuta intregii lumi, noul model si-a schimbat denumirea in Volvo P 1800 S (de la Suedia).







Masina era putin cam mare pentru motorul de 1800 cc care o propulsa, dar era solida si avea un control bun al stabilitatii pe sosea. Volvo a avut o propunere din partea Americanilor de la GM, care dorea a instala un motor de 4.7 litri de la Ford, dar aceasta a fost refuzata cu toate ca testele au avut rezultate satisfacatoare, deoarece, asa cum a afirmat directorul Volvo de la acea vreme, Gunnar Engellau: 'Oamenii vor crede ca exista ceva in neregula cu motorul nostru'. Evolutia design-ului initial in sports wagon si cresterea motorului la 2.0 litri, nu a fost niciodata o performanta in adevaratul sens al cuvantului.





Ceea ce a demonstrat P 1800 S este ca stilul combinat cu soliditatea masinii care ofera fiabilitate si siguranta este formula castigatoare, formula care au aplicat-o imediat japonezii cu succes. In mod straniu, nici Volvo nu stia exact ceea ce a dovedit, astfel a trecut de la modelele sport la constructia de modele sedan carosate de compania Bertone iar mai apoi la coupe-uri si decapotabile. Niciuna dintre acestea nu a inregistrat numarul de vanzari ale modelelor 1800s. In prezent aceste modele 1800 sunt echivalate la un pret care variaza intre 20-25.000 de Euro.

Un model P 1800 alb, a fost condus de Simon Templar, rol jucat de Roger Moore in serialul 'The Saint' incepand cu anul 1962 si a jucat un rol important de-a lungul intregului show TV.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #68 : Mai 30, 2014, 06:01:12 p.m. »
Istoria auto Fiat ( p/1 )

                               

FIAT, care este un acronim de patru litere pentru Fabbrica Italiana di Automobili Torino, este cel mai important grup financiar și industrial al Italiei. Sediul central al grupului se află în Torino, regiunea Piemont, în nord-vestul Italiei.

    Istoria FIAT a început cu mulți ani în urmă, la începutul industrializării Italiei, proces în care compania a jucat dintotdeauna un rol principal. Din acel moment înainte, marca FIAT s-a răspândit peste tot în lume și s-a dezvoltat neîncetat. Logo-ul FIAT poartă cu sine o semnificație specială: ″nu este vorba numai de automobilele pe care le producem, ci și de tradiția pe care o avem. Descoperiți istoria FIAT alături de noi.″

Actul de naștere al Società Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino a fost semnat la 11 iulie 1899,  la Palazzo Bricherasio din Torino.
Dintre membrii consiliului, Giovanni Agnelli a fost cel care a ieșit în evidență în cadrul grupului de investitori prin hotărârea și intuiția sa vizionară, fiind de altfel ales și Director Executiv al companiei în 1902.

Prima fabrică a companiei, inaugurată pe Corso Dante în 1900, avea 150 de angajați și a produs la început un număr de 24 de mașini, inclusiv modelul 3/12 HP, ce nu era dotat încă cu marche-arriàrre.

 Sigla FIAT, ovală pe fundal albastru, desenată de Biscaretti, a fost adoptată în 1904.
La prima editie Giro dItalia Automobilistico, 9 mașini FIAT sunt aliniate la start și toate vor trece linia de sosire.

În 1902, modelul FIAT 24 HP, prima  mașină de curse FIAT, pilotată de Vincenzo Lancia, a câștigat cursa pe parcurs ascendent Sassi-Superga, în timp ce Giovanni Agnelli la volanul unui FIAT 8 HP a reușit un record la al doilea Giro dItalia Automobilistico.


Fiat 24 HP

Încă de la înființare, FIAT a dovedit a avea un simț special pentru detectarea celor mai promițătoare piețe, în 1908 înființându-se FIAT Automobile Co. în Statele Unite.
   În această perioadă, compania a continuat să se extindă, înființând firme noi cu funcțiuni specifice.

Producția a crescut și a fost extinsă pentru a nu include numai automobile, ci și vehicule comerciale ușoare, motoare navale, camioane și tramvaie.
   În doar câțiva ani, FIAT a revoluționat complet gama de produse și, pentru prima dată, pe mașinile produse au fost montate acumulatoare electrice.

A fost introdus axul cardanic patentat. Mașinile FIAT au continuat să își adjudece victorii în competiții, înregistrând o serie de recorduri.
Lucrările la fabrica din Lingotto au început în 1916 sub supravegherea lui Giacomo Mattè Trucco.
La vremea aceea era cea mai mare fabrică europeană, având cinci etaje și o pistă futuristă de teste pe acoperiș, devenind curând simbolul industriei automobilistice italiene.
Lucrările s-au încheiat în 1922.

Între timp FIAT a continuat să se extindă în noi arii de afaceri, inclusiv în domeniile oțelului și căilor ferate precum și în industria energetică și în transportul public.
   A fost fondat FIAT Lubrificanti și inaugurată prima filială italiană în Rusia.
  La izbucnirea războiului, producția companiei era dedicată aproape în întregime aprovizionării forțelor armate.
  Anii de după război au fost marcați de transformări extensive și de crize, dar au putut fi impulsionați de politici atente de reducere a costurilor, afacerea începând să se redreseze în 1923. Giovanni Agnelli a fost numit Președinte al Companiei.

Au fost lansate multe modele, inclusiv prima mașină cu patru locuri, FIAT 509.


Fiat 509


Fiat 509

Compania a decis începerea producției industriale de masă, considerată ca singura modalitate de a reduce costurile prohibitive ale autovehiculelor.
  Într-o perioadă de explozie a consumului, a luat ființă Sava, compania de creditare a consumatorilor care a susținut creșterea vânzărilor auto.
   A fost fondat de asemenea IFI, Institutul Financiar Industrial.
   Aceștia au fost ani deosebit de importanți și pentru cresterea internă a companiei.
   În această perioadă FIAT a lansat de asemenea importante servicii sociale pentru angajați: de la instituții de tratament și până la școli de specializare sau cluburi sportive.


În anii politicii lui Mussolini, FIAT a fost forțat să își blocheze expansiunea internațională și să se concentreze asupra pieței interne.
   Anii 30 au marcat o perioadă de progrese excepționale în tehnologia de producție a camioanelor și a vehiculelor comerciale ușoare, în paralel cu avântul sectoarelor aeronautic și al căilor ferate.
   Două mașini ce aveau să schimbe înfățișarea Italiei au debutat în 1934 și respectiv 1936: Balilla, supranumită și tariful minim datorită consumului redus și Topolino, cea mai mică utilitară din lume ce a rămas în producție până în 1955.


Fiat Balilla


Fiat Topolino


Fiat Topolino

Angajamentul FIAT pentru producția de masă a fost reconfirmat în 1937 când au început lucrările la construcția unei noi fabrici FIAT la Mirafiori, unde au fost introduse cele mai recente inovații în organizarea industrială.
   Al doilea război mondial a însemnat reducerea drastică a producției de autovehicule, înlocuită de o creștere considerabilă a producției de vehicule comerciale ușoare.

Senatorul Giovanni Agnelli a murit în 1945, la Președinția companiei FIAT succedându-i Vittorio Valletta.
    Reconstrucția fabricilor distruse în timpul războiului a fost încheiată în 1948, beneficiind și de asistența acordată prin Planul Marshall.
   Veniturile au reînceput să crească, la fel ca și numărul angajaților.
   Angajamentul FIAT în cercetare și inovare a fost confirmat de lansarea a două noi modele, FIAT 500 și FIAT 1400.


Fiat 500


Fiat 1400


Fiat 1400

Pentru prima dată echipamentul standard includea un sistem de încălzire și ventilare.
   Cercetarea a continuat și în sectoarele naval și aeronautic, prima aeronavă italiană fiind G80.

Modelul FIAT 1400, lansat în 1953, a fost prima mașină FIAT oferită și în variantă diesel.
   Anul 1958 a marcat începutul unei ascensiuni fără precedent în producția de autovehicule, dar și de echipamente agricole.
   Mirafiori și-a dublat numărul de fabrici, noi uzine fiind deschise și în străinătate.
   Pentru Italia aceasta este epoca miracolului economic în care sectorul auto a fost o forță motrică.

Anul 1955 a marcat debutul modelului FIAT 600, extraordinarul automobil mic, subcompact, cu motor posterior, urmat in 1957 de Nuova 500, produsă începând din 1960 cu o versiune break, precursoarea variantei Station Wagon.


Fiat 600

Aceștia au fost și anii lui FIAT 1800, urmat de FIAT 1300 și FIAT 1500.


Fiat 1800


Fiat 1800


Fiat 1300


Fiat 1500

 În această perioadă exporturile și producția au continuat să crească, de la o mașină ce revenea în medie la 96 de locuitori până la o mașină la 28 locuitori.
   În acest timp, FIAT și-a consolidat prezența în sudul țării începând construcția mai multor uzine, dar a suportat și conflicte interne și dificultăți ale procesului de muncă, cu 15 milioane de ore de grevă în 1969.

După FIAT 850, a apărut în 1971 o altă subcompactă populară, FIAT 127.


Fiat 850


Fiat 850


Fiat 127

Acest model a fost primul FIAT cu tracțiune față, obținând un mare succes de piață și fiind ales mașina anului.
   În 1966, nepotul fondatorului Giovanni Agnelli a devenit Președinte al companiei.
   În această perioadă, accentul a fost pus pe automatizarea extensivă a proceselor de producție, atât pentru a șterge efectele crizei petroliere, cât și pentru a promova politica de inovații tehnologice adoptată de companie.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #69 : Iunie 02, 2014, 06:51:09 p.m. »
Istoria auto Fiat ( p/2 )

În 1978, compania a confirmat încă o dată misiunea sa de inovare și automatizare a producției, introducând Robogate, noul sistem de asamblare a caroseriei robotizat.
În 1979 sectorul auto se constituie într-o companie independentă: FIAT Auto S.p.A., ce reunește mărcile FIAT, Lancia, Autobianchi, Abarth și Ferrari.
   În 1983 vor fi achiziționate și Alfa Romeo și Maserati, prestigioase mărci de mașini sport.

 Activitățile multilaterale ale FIAT au fost încorporate în companii independente, născându-se astfel FIAT Ferroviaria, FIAT Avio, FIAT Trattori, FIAT Engineering, Comau, Teksid și Magneti Marelli alături de FIAT Auto.
   1980 a fost anul noului autoturism FIAT, numit Panda, desenat de Giugiaro și urmat doi ani mai târziu de mașina care va marca reînnoirea FIAT Auto: FIAT Uno, o mașină ce a venit cu inovații importante la partea electronică, în alegerea materialelor și în adoptarea unui motor curat: 1000 Fire.


Fiat Panda ( 1980 )


Fiat Panda


Fiat Uno ( 1982 )

În 1989, și-a făcut apariția altă mașină de mare succes: Fiat Tipo, aleasă mașina anului pentru soluțiile tehnice de avangardă pe care le asigura.
   Producția acestei mașini a marcat încă o piatră de hotar în drumul mărcii FIAT: linia de producție segmentată.


Fiat Tipo ( 1989 )


Fiat Tipo

FIAT Tempra a debutat în 1990, urmat în 1991 de modelul FIAT 500 și în 1993 de FIAT Punto, aleasă mașina anului 1995, și FIAT Coupé, cu o caroserie desenată de Pininfarina și FIAT Style Center.


Fiat Tempera ( 1990 )


Fiat Punto ( 1995 )


Fiat Coupe ( 1995 )

Cu Ulysse, care a fost lansat în 1994, FIAT se lansează în sectorul MPV aflat în permanentă expansiune.
   Ulysse a fost urmat în 1995 de Barchetta, FIAT Bravo și Brava, în 1996 de FIAT Marea și Marea Weekend iar în 1997 de FIAT Palio.
   În 1996, Giovanni Agnelli a fost numit Președinte Onorific al FIAT Group, iar Cesare Romiti a preluat Președinția.



Fiat Ulysse ( 1994 )


Fiat Barchetta ( 1995 )


Fiat Bravo ( 1996 )


Fiat Bravo


Fiat Marea ( 1996 )


Fiat Palio ( 1997 )

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #70 : Iunie 25, 2014, 05:57:39 p.m. »
Istoria auto Fiat ( p/3 )

În 1997, compania mamă s-a mutat de la Corso Marconi în noile birouri operaționale din clădirea FIAT în complexul Lingotto, transformat între timp în Centru Expozitional și de Conferinte.
   FIAT a traversat criza începutului anilor 90 întărindu-și prezența pe piețele internaționale, asigurându-și peste 60% din venituri din afara Italiei.
   Pentru a menține ritmul cu concurența acerbă din domeniu, FIAT a acordat atenție sporită noilor piețe.

1998 a fost anul lui FIAT Seicento, ideal pentru aglomerările urbane, și al lui FIAT Multipla.


Fiat Seicento ( 1998 )


Fiat Seicento


Fiat Multipla ( 1998 )

    Doi ani mai târziu, la Salonul Auto de la Paris, a fost prezentat FIAT Doblo.


Fiat Doblo ( 2000 )

În 2001 a fost lansat FIAT Stilo, model caracterizat de un design nou, cu tehnologie sofisticată și numeroase dotări de lux.


Fiat Stilo ( 2001 )

În 2003, noul Punto și-a făcut debutul pe piață (la exact 10 ani de la lansarea primului model Punto) cu inovativul motor 1.3 Multijet 16v. Noua Barchetta a fost redesenată, atât la interior, cât și la exterior.
   În toamna anului 2003, noul Panda și-a făcut apariția și a câștigat râvnitul premiu Masina Anului 2004.
  FIAT Idea, disponibilă din ianuarie 2004, nu a fost numai primul MPV creat de FIAT, dar a fost și primul automobil care a comunicat noua misiune a mărcii FIAT.


Fiat Idea  ( 2004 )


Fiat Idea

Un automobil cu un design unic datorită acoperișului Sky Dome, mai înalt pentru a asigura o vizibilitate crescută și cu atât de multe soluții de îmbunătățire a vieții la bord încât este potrivită pentru toate tipurile de utilizare.
  Economic și performant, acest motor a fost un real succes pe modele ca Idea, Panda, Punto și Stilo.
  Noul sistem Multijet, născut din evoluția tehnologiei Common Rail, stă la baza a două motoare revoluționare, micuțul 1.3 Multijet 16v și sportivul 1.9 Multijet de 100 CP.

Începand cu 2005 Fiat a lansat o serie de modele care au adus marca italiană pe primele locuri în clasamentele de vânzări și care i-au redefinit identitatea punând deopotrivă accent pe valorile sale emoționale, tradiționale, cât și pe tot ceea ce însemna tehnologie de ultimă oră. Grande Punto, Sedici, Linea, noul Croma, Bravo și, recent, Fiat 500 sunt modele care au adus noi premii de presitigiu și un nou suflu în interiorul companiei.

Odată cu lansarea lui Fiat Bravo la începutul lui 2007, Fiat a intrat în posesia unui nou logo, ce subliniază principalele sale valori: frumusețe și substanță.


Fiat Linea


Fiat Sedici


Fiat Croma

                       

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #71 : Iulie 09, 2014, 07:24:07 p.m. »
Trident Iceni – Cel mai rapid diesel din lume.

Trident este un constructor din Marea Britanie a carui gama este formata doar din modele supersport diesel, despre care spune ca sunt cele mai rapide masini diesel din lume.

Cum e posibil? Inca mai sunt niste necunoscute tehnice. Gama Trident este formata din modele Iceni Magna, un fastback cu linii retro, Iceni Venture (break) si… Iceni, roadsterul. Nu sunt neaparat opere de arta, dar sunt suficient de spectaculoase incat sa atraga atentia clientilor mai excentrici. Iar partea de performante sunt atat de bine, incat nu-ti prea vine sa crezi si nici britanicii nu o explica pe de-a-ntregul.





Motorul este acelasi pentru toate cele trei modele, un V8 turbodiesel de 6,6 litri, cuplat la o cutie de viteze automata, cu 6 trepte. Intr-o prima versiune, acesta produce 400 CP si 949 Nm, ceea ce ii permite sa afiseze doar 3,7 secunde pana la 100 km/h si o viteza maxima de 304 km/h.


Urmeaza apoi un alt pachet de echipamente si performanta. Puterea motorului 435 CP, iar cuplul este de 1.288 Nm. Se poate si mai mult, cu pachetul Track motorul produce 669 CP, iar cuplul atinge 1.423 Nm. Din pacate, nu se comunica si performantele pentru aceste valori, ar fi fost interesant…

Observati probabil valorile foarte mari de cuplu. Constructorul pe aceste valori se bazeaza pentru atingerea a peste 300 km/h, nu pe putere. Si au reusit sa obtina un cuplu atat de bun printr-un sistem – unic, spun ei – de multiplicare a cuplului. Pe care nu-l explica, insa!





O alta afirmatie cam hazardata este aceea ca masinile Trident Iceni pot parcurge circa 3.200 km cu un singur rezervor de motorina clasica sau bio diesel. Cum e posibil la un diesel de 6,6 litri?! Nu stiu si nici ei nu explica, nu vin cu nici o valoare de consum pentru aceste modele.

Pretul de baza este de aproape 100.000 lire, iar Trident spune ca cererea este foarte mare.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #72 : Septembrie 04, 2014, 06:06:27 p.m. »
Noul VW Passat – Mai bine, dar cam la fel.

Noul VW Passat, a opta generație, va debuta și ne lămurește în privința modului în care nemții au înțeles criticile aduse ultimelor generații pentru design.

Îl vedeți deja, vă spun dinainte că vine cu niște chestii foarte frumaose pentru această clasă, dar să ne oprim puțin la design. Fad? Nu chiar, dacă ne raportăm la generația de până acum. Dar e aceeași linie, fără nimic deosebit. Nu, nu mă așteptam să concureze cu Mazda 6 la design, dar direcția aceasta de lux sobru începe să devină obositoare, oricâte brizbriz-uri iau adus nemții.







Observați partea frontală. Pare foarte lată, iar farurile dau o expresie de trist. Dacă nu trist, măcar inexpresivitate. Nu comunică decât că este nemțească și că este Passat. Vreo emoție când o privești? Nimic! Spatele îmi place mai mult, este foarte armonios desenat, ca un tot, și bineînțeles că bateriile de LED-uri le fac stopurile să atragă atenția. În linia lui, dar spatele arată plăcut și pentru că cele două ieșiri mari, trapezoidale, ale eșapamentului, arată excelent. Lungimea a scăzut foarte puțin, ampatamentul a crescut, la fel și lățimea, iar garda la sol a fost redusă cu 14 mm.

Până la urmă, asta vor clienții. Dacă numai în 2013 au vândut 1,1 milioane de unități Passat, nu le poți cere să schimbe rețeta. Este cel mai de succes model al grupului.

Interiorul noului VW Passat este o revoluție, mai ales la nivelul taboului de bord. Nu este unul clasic, ci un display de 12,3 inch cu rezoluția 1.440×540 px, pe care sunt prezentate grafic cele două ceasuri, ce pot glisa în laterale, iar spațiul dintre ele afișează diverse informații, cum ar fi indicațiile sistemului de navigație, pe hartă. Sistemul, în cea mai mare parte software, se numește Active Info Display și este oferit doar pe lista de opționale, ca alternativă la tabloul de bord analog. O altă noutate se numește Head Up Display, noul VW Passat fiind primul VW care oferă HUD.





Sistemul multimedia (navigație, sunet și comenzi) este oferit în mai multe versiuni cu display central de 5 inch, 6,5 inch și, în versiunea de top, 8 inch. Oricum, tot bordul este unul la fel de sobru, dar reușit, cu tendințe premium în verisunile superioare de echipare.

Noul VW Passat a slăbit cu până la 85 kg față de generația precedentă. Astfel, consumul a scăzut, la general, cu circa 20%, iar gama de motorizări este chiar impresionantă.

Se începe cu motorul de 1,4 litri TSI, oferit cu 125 CP sau 150 CP (cu dezactivare de cilindri).

Următorul este propulsorul de 1,8 litri, care produce 180 CP.

La vârf se poate opta pentru motorul de 2 litri, în versiunile de 220 CP și 280 CP, (cea mai puternică versiune până la apariția unui eventual model R) cu transmisie DSG în echiparea standard.

Gama diesel începe cu motorul de 2 litri TDI, care oferă 150 CP (consum 4,1 l/100 km) și 190 CP.





Noul VW Passat este oferit și cu o versiune biturbo a motorului de 2 litri TDI, care produce 240 CP și 500 Nm, acesta fiind oferit doar cu tractiune integrala 4Motion și cutie DSG cu 7 trepte. Consumul mediu al acestei versiuni este de 5,3 litri/100 km, iar viteza maximă ajunge la 240 km/h.

Pentru prima oară va exista și un VW Passat Hybrid Plug-in. Acesta este echipat cu motorul de 1,4 litri și 156 CP, dar și cu un motor electric de 109 CP. Sistemul oferă o putere maximă de 211 CP și autonomie de 50 km în modul electric.

Noul VW Passat va debuta in toamna aceasta, când vom afla și prețurile pentru România. Deocamdată a fost anunțat prețul pentru Germania – start de la 25.875 euro.

Offline 0n_line

  • Global Moderator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 1480
  • Karma: +7/-0
AUTOMOBILE
« Răspuns #73 : Octombrie 21, 2014, 05:46:52 p.m. »
Legends

Hispano Suiza H6B Labourdette Skiff

La primul show auto de dupa incheierea Primului Razboi Mondial si anume Paris Auto Salon, Marc Birkigt a lansat un nou model de lux, H6. Pentru cativa ani, rafinamentul si calitatea de care se bucura Hispano Suiza, a ramas inegalabil.



In timpul razboiului, Hispano Suiza a aprovizionat armata cu peste 50000 de motoare V12 pentru avioanele de lupta. Pentru noul model, Birkigt s-a gandit sa foloseasca acel motor V12, dar in urma unor teste a ajuns la concluzia ca doar jumatate din acel motor (6 cilindri in linie) este suficient pentru a propulsa noua masina. Avea o capacitate cilindrica de peste 6.5 litri si un singur arbore cu came.

Pentru blocul motor a fost folosit aluminiu, pentru a reduce greutatea motorului. In blocul motor, 6 tuburi separate de otel, formau cilindrii. Arborele cu came punea in functiune valvele, care erau pozitionate vertical. Aceasta instalare era neconventionala si se puteau strica usor valvele, dar Birkigt era increzator in a o folosi, deoarece nu a dat niciodata gres la motoarele de avioane V12.

A fost construit in Paris, iar mai apoi si in Republica Ceha. Hispano Suiza H6, oferea lux, viteza si rafinament. Dintre competitorii acestei masini ca Rolls Royce, Bentley and Isotta Fraschini, niciuna nu oferea toate cele 3 caracteristici, ci doar una sau doua. Abia in anii `20 a aparut un producator de masini care putea concura cu H6. Acest pachet de dotari nu era tocmai ieftin, astfel incat H6 era cea mai scumpa masina europeana disponibila la acea vreme. In 1922, o varianta putin mai puternica a inlocuit H6, aceasta a fost H6B, iar in 1924, H6C cu motor de 8 litri a fost adaugata in linia de productie Hispano Suiza.



H6B este una dintre masinile Hispano care au fost carosate de Labourdette pana in 1925. Una dintre ele a fost comandata de Suzanne Deutsche de la Meurthe in 1922, iar dupa achizitie nu se mai stie nimic de masina pana la reaparitia ei in anii 1970. La acea vreme era detinuta de un membru al familiei Labourdette, care apoi a vandut-o unui colectionar francez. De atunci, a fost reconditionata in totalitate la conditia initiala, iar astazi se spune ca este singurul Hispano Suiza care are caroseria originala Labourdette Skiff. Aceasta masina a castigat concursul de eleganta din 1972, primind titlul de "Best of Show", iar in 1989, un exemplar similar a castigat acelasi titlu.

Se afla in continuare in conditii foarte bune, participand regulat la Monterey, in cadrul concursului de eleganta.