Autor Subiect: COPII  (Citit de 5985 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #15 : Iunie 16, 2013, 04:37:06 p.m. »
 :) :) :)

Unde se distrează copiii în vacanţă?




Peste o săptămână, copilul tău intră în vacanţă şi până în septembrie va trebui să-i umpli timpul cu ceva, dacă nu vrei să bată mingea pe maidan cât e ziua de lungă. În funcţie de ce-ţi permite bugetul, îl poţi trimite în tabere tematice, îl poţi înscrie la diverse ateliere de creaţie sau la ore de sport, iar în weekend, poţi merge cu el la ferme de animale sau în parcuri de aventuri.


Tabere tematice

În cadrul acestor tabere, copiii învaţă diverse lucruri, de la tehnica florală, până la confecţionare de obiecte utile sau practicarea drumeţiilor şi a diverselor sporturi.

• Dacă puştiul tău e pasionat de poveştile cu cavaleri, îl poţi trimite într-o tabără medievală (www.tabaramedievala. ro). Acolo, timp de o săptămână, va participa la ateliere, turniruri şi multe alte activităţi. Tabăra costă 1.550 de lei.

• Dacă ai un copil pasionat de flori, îl poţi trimite într-o tabără în care să înveţe tehnica florală, la sfârşit fiind recompensat cu o diplomă care să-i ateste cunoştinţele în domeniu (www.scoa ladeflori.ro). Vei plăti 650 de lei pentru şase zile (mâncare, cazare, asistenţă medicală incluse).

• Şi pentru copiii pasionaţi de sport există tabere tematice de baschet, volei, tenis, fotbal, tir sau înot (www.tabaramea. ro). Costă în jur de 700 de lei, în funcţie de destinaţie, în preţ fiind incluse cazarea, transportul şi mâncarea.

Ateliere de creaţie

Aceste ateliere, în care se fac o mulţime de lucruri interesante, de la pictură, olărit şi modelaj până la teatru, dans sau bucătărie, îţi vor ţine copilul ocupat câteva ore sau, în funcţie de cursul ales, chiar mai multe zile. În primul caz, vei plăti câteva zeci de lei, dar în cazul unor ateliere de 10-12 zile preţul poate depăşi 150 de lei. Iată două astfel de ateliere: Club TinArt (www.tinart.ro) sau Şcoala de arte şi maniere (www.scoalade artesimaniere.ro).

Ferme

În cazul în care copil tău e topit după animale, fă-ţi timp şi mergi cu el la o fermă deschisă publicului. Acolo, va avea ocazia să le vadă de aproape, ba chiar să şi interacţioneze cu ele!

• La Ferma animalelor din oraşul Pantelimon (www.ferma animalelor.ro), copilul va putea hrăni viţeii şi căpriţele cu biberonul, se va plimba cu poneii şi va vedea o mulţime de alte animale domestice: oi, iepuri, măgari, găini, raţe, gâşte. Intrarea: 9 lei pentru adulţi şi 8,5 lei pentru copii.

• La Ferma Cocoşu’ Roşu (www.cocosu rosu.ro), sat Ghionea, comuna Ulmi, jud. Giurgiu, cei mici pot cunoaşte atmosfera satului românesc, de la cântatul cocoşilor, mulsul vacilor, adăpatul oilor, hrănirea purceilor până la prepararea caşului dulce. Se pot consuma preparate făcute la faţa locului (preţul îl aflaţi acolo), iar ziua se poate încheia cu o plimbare cu trăsura (care costă 5 lei) sau o vizită la stână.

Echitaţie

Dacă copilul tău iubeşte caii şi îşi doreşte să înveţe să călărească, există mai multe cluburi care oferă cursuri de echitaţie.

• Nana, echitaţie pentru adulţi şi copii - în comuna Nana, jud. Călăraşi (www. nanafarmville.ro). Lecţia de o oră costă 80 de lei, iar cea de 30 minute, 50 de lei. Se pot face şi abonamente.

• Club de echitaţie Equestria, sat Tâncăbeşti, comuna Snagov, judeţul Ilfov (www.equestria.ro). Aici, o plimbare de 30 de minute costă 50- 55 de lei, iar o lecţie de 60 de minute este 110 lei. Se pot face şi abonamente.

Cursuri de dans

Dansul obişnuit sau cel combinat cu gimnastica aerobică îi ajută în mod deosebit pe copiii care au probleme cu greutatea, dar sunt folositoare oricărui prichindel, pentru că implică mişcarea. Există şcoli de dans în aproape toate oraşele din ţară. Iată două exemple:

• Şcoala de dans “Latino Time” din Capitală (www.latinotime. ro). Aici, un abonament de 4 şedinţe costă 100 de lei, iar unul de 16 şedinţe, 250 de lei.

• La Şcoala Pro Dance Studio din Braşov (www.prodances tudio.ro), cursurile se desfăşoară în module lunare, iar 4 şedinţe costă 60 lei.

Escaladă

Căţărarea se poate face fie pe pereţi din interior, fie în exterior. Copiii sunt asiguraţi cu echipamente speciale, aşa că nu au loc accidente, şi sunt supravegheaţi în permanenţă.

• În Bucureşti, astfel de cursuri se ţin în sala de sport a Şcolii Generale nr. 19, de la Universitate (www. verticalspirit.ro). Costă între 40 şi 80 de lei şedinţa de două ore.

• În Cluj-Napoca, cursurile de căţărare se desfăşoară în Sala Centrala de Escaladă (centraladeescalada. ro) sau pe falezele de căţărat din jurul oraşului. Cursul de iniţiere costă 225 de lei.

Cursuri de înot

E bine ca micuţul să ia cursuri de înot de la o vârstă cât mai fragedă, fiindcă astfel se dezvoltă armonios. Iată unde poate învăţa să înoate:

• La Complexul Lia Manoliu, din Bucureşti, 8 şedinţe costă 250 de lei, 12 şedinţe, 350 de lei, iar 20 de şedinţe, 450 de lei.

• La Clubul Sportiv Energic LL din Piteşti (www.energicll.ro), un abonament de 4 şedinţe costă 300 de lei, iar unul de 8 şedinţe, 520 de lei.

Arte marţiale

O metodă de autoapărare, de educare a corpului şi a minţii o reprezintă artele marţiale. Există o mulţime de stiluri de luptă, aşa că prichindelul are de unde alege.

• La Clubul Sportiv WuDao din Bucureşti (www.wutaokungfu. ro) se ţin cursuri de arte marţiale pentru copiii între 5-14 ani. Abonamentul lunar de 8 şedinţe costă 60 de lei.

• La Clubul Sportiv Terrasportika din Sibiu (www.terraspor tika.ro) pot face karate copiii de peste 6 ani. Patru şedinţe costă 50 de lei, 8 şedinţe, 80 de lei, peste 12 şedinţe, 90 de lei.



Parcuri de distracţii

Carusel, maşinuţe “buşitoare”, tobogane - într- un parc de distracţii le ai pe toate acestea şi multe altele în plus, spre bucuria celor mici! Terra Park (Bucureşti), de exemplu, este un loc destinat celor pasionaţi de aventuri extreme, în vreme ce puştii cărora le place să se bălăcească se vor simţi în mediul lor în parcurile acvatice (Water Park Otopeni sau Aqua Magic Mamaia, de exemplu). Intrarea costă câteva zeci de lei.

Parcuri de aventură

În parcul de aventură, copilul are parte de o activitate sportivă şi recreativă în aer liber. Costă între 30 şi 50 de lei de persoană pentru 3 ore, în funcţie de activitatea prestată.

• Parc Aventura Braşov (www.parcaventura.ro) dispune de 10 trasee de dificultate progresivă. Fiecare participant primeşte echipament de securitate.

• În zona Măgura din Bacău ai parte de trasee montane, tir cu arcul, loc de joacă, escaladă şi echitaţie (www. parcaventurabacau.ro).

• Casa Comana (aventuraparc.team expert.ro), aflată la 30 km sud de Bucureşti, în Parcul Natural Comana, are mai multe trasee pentru copii şi adulţi şi o tiroliană peste lac.

Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #16 : Iulie 13, 2013, 03:45:01 p.m. »
 :) :) :)


Nu vă lăsaţi copiii nesupravegheaţi în timp ce se uită la desene animate!
                                                       S-a aruncat pe geam ca să zboare ca eroul din "Toy Story"






Întâmplarea, care este un semnal de alarmă pentru părinţii care nu îşi controlează copiii atunci când aceştia se uită la desene animate sau la filme cu eroi de acţiune, este relatată de toată presa din Anglia, uimită de norocul copilului.
Băieţelul a crezut că în viaţa reală poate face tot ceea ce vede în desenul animat “Toy Story”.

Astfel, încercând să îl imite pe Buzz Lightyear, unul dintre personajele sale preferate, micuţul s-a aruncat pe fereastră de la etajul unu al clădirii în care locuia, aflată la o înălţime de 6 metri, fiind sigur că poate zbura precum idolul său.
Doar o minune a făcut însă ca băieţelul de nici 2 ani să nu moară când s-a izbit de betonul din curtea imobilului.

Mai mult, el a scăpat doar cu două zgârieturi, una la genunchi şi una la cap, întâmplarea fiind tratată acum cu amuzament de părinţii săi, aceştia declarând însă că pe viitor vor fi mult mai atenţi la desenele pe care le urmăreşte fiul lor şi ce învaţă de la televizor.

Fereastra de unde a cazut micutul
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #17 : Iulie 14, 2013, 04:56:28 p.m. »
 :) :) :)

 Ai in casa ta cel putin 40 de produse care-ti pot otravi copilul!



                                           

Sunt atat de necesare in casa si, totusi, atat de periculoase pentru copii. Potrivit statisticilor, numai in Statele Unite, la fiecare doua secunde este apelat serviciul de urgenta pentru ca un copil s-a intoxicat cu un produs de curatare sau insecticid etc. Anual se inregistreaza peste un milion de incidente care implica otravirea cu astfel de produse, dintre acestea jumatate fiind in randul copiilor de pana in 6 ani.

Desi este bine sa le explicati celor mici inca de la cele mai fragede varste cat de periculoase sunt, produsele toxice trebuie tinute departe de ochiii lor si mai ales incuiate.

La o simpla numerotare, in orice gospodarie, exista cel putin 40 de substante care pot pune viata copilului tau in pericol, de la medicamente pana la deodorante de camera sau cosmetice.

Iata numai cateva exemple:

In bucatarie: detergentul de vase, substante antibacteriene, solutia de sters geamuri, solutia de curatat cuptorul, sprei anti-gandaci, furnici etc.
PU
In dormitor : spray sau alte aparate de indepartat insectele, odorizante de camera, naftalina

In baie: detergent, substante de curatat, clor, balsam de rufe, soda, sampon, sapun, gel de dus, spuma de ras, deodorante si alte produse cosmetice.
In garaj: ulei de motor, lichid de parbriz, antigel, vopseluri, baterii auto, insecticide etc.

In curte: substante pentru indepartatea daunatorilor, rozatoarelor etc.

Pentru a fi siguri ca nimic rau nu se va intampla, trebuie sa aveti grija la cateva lucruri:

-           tineti produsele periculoase undeva unde copiii sa nu le vada si mai ales sa nu ajunga la ele.

-           este preferabil sa incuiati produsele pe care nu le folositi.

-           cand le folositi, nu le scapati niciodata din ochi. S-ar putea ca cel mic sa va urmareasca si, intr-o clipa de neatentie, sa bea sau sa-si toarne pe piele produsul.

-           aveti grija unde puneti mostrele de produs pe care le puteti primi in supermarket-uri, pe strada sau de la comisii voiajori.

-           depozitati medicamentele departe de produsele de intretinere a casei, iar acestea din urma departe de alimente.

-           tineti produsele in recipientele originale.

-           nu luati medicamente in fata copiilor, cei mici au intotdeauna tendinta sa-i imite pe adulti

-           nu pacaliti copiii, numind medicamentele bomboane. Este posibil ca atunci cand vor gasi intamplator un medicament sa-l ia stiind despre el ca e bomboana.

-           intotdeauna aprindeti lumina cand luati un medicament pentru voi sau pentru copiii vostri.

In cazul in care copilul vostru a inghitit totusi vreo substanta chimica NU provocati vomitarea.
Ii va face si mai rau.
Daca otrava a intrat in contact cu pielea sau cu hainele, scoateti-le si turnati o mare cantitate de apa pe piele.
Spalati pielea temeinic de mai multe ori cu sapun.
 Daca substanta intra in contact cu ochii, spalati cu apa curata cel putin 10 minute.

Duceti imediat copilul la doctor sau la spital si luati cu voi o mostra din substanta sau medicamentul pe care l-a luat copilul. Incercati sa-l tineti pe cel mic cat mai linistit si tacut posibil.

 
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #18 : Iulie 25, 2013, 01:00:03 p.m. »
 :) :) :)

Cu cât un copil se uită mai mult la televizor, cu atât bea mai mult băuturi dulci





Fiecare oră petrecută de copii în faţa micului ecran creşte riscul consumului de băuturi gazoase dulci cu 50%, expunerea la reclamele publicitare fiind una dintre cauze - este concluzia unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Goteborg.

Copiii care petrec mult timp în faţa televizorului consumă mai multe băuturi gazoase dulci, arată Stina Olafsdottir, membră a echipei de cercetători care a realizat studiul.

Cei care se uită la reclame publicitare ar fi cei mai înclinaţi să bea astfel de lichide. Acesta nu este însă singurul motiv, subliniază cercetătorii, remarcând totuşi că există o legătură între micul ecran şi consum.

Studiul s-a desfăşurat cu ajutorul părinţilor a 17.000 de copii între doi şi patru ani. 
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #19 : August 17, 2013, 04:44:23 p.m. »
 :) :) :)


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=PCLWyViWb6E" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=PCLWyViWb6E</a> Vorbareti de mici  :D
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #20 : Octombrie 23, 2013, 08:17:36 p.m. »
 :) :) :)

Ajută-ţi copilul să fie ingenios!
                                                       Trei metode alternative de educaţie!





Din ce în ce mai mulţi părinţi aleg să nu-şi mai înscrie micuţii la învăţământul tradiţional, ci la una din formele alternative de educaţie, pentru că acestea au arătat că pot dezvolta mai bine abilităţile celor mici.

Datorită rezultatelor obţinute în timp, pedagogiile alternative ca: Waldorf, Montessori, Step-by-Step au fost propuse de profesori pentru introducerea lor şi în sistemul tradiţional.

Iată ce reprezintă cele trei forme de învăţământ:

Sistemul de educaţie Montessori

De departe, cea mai căutată metodă educaţională este Montessori.  Se pare că personalităţi marcante au fost instruite după această metodă: Jimmy Wales (fondatorul Wikipedia), Gabriel Garcia Marquez (câştigător al premiului Nobel pentru literatură, Katherine Graham, proprietara celebrului The Washington Post, Jeff Bezos – fondator al companiei Amazon.

Această metodă educativă a fost dezvoltată la începutul anilor 1900 de către Maria Montessori, pe baza observaţiilor sale ştiinţifice asupra comportamentelor copiilor.

Această metodă încurajează impulsul copilului de a merge în direcţia pe care o doreşte şi de a învăţa despre ceea ce îl înconjoară.

Materialele şi tehnicile sunt specifice, pentru ca fiecare copil să fie ajutat să îşi atingă potenţialul maxim.

În pedagogia Montessori aproape toate lecţiile sunt individuale, iar fiecare copil are un plan diferit de activităţi, pe care educatorul îl gândeşte şi îl pune în practică.

Toate materialele din clasă sunt accesibile copiilor, fiind aşezate pe rafturi joase.

Fiecare copil este liber să aleagă dintre toate materialele care i s-au prezentat în lecţia anterioară, iar după ce termină lucrul cu ele să le ordoneze în aceleaşi condiţii, pe raftul respectiv.

De asemenea, în clasele Montessori copilul este liber să se mişte prin clasă, lăsându-se condus de impulsul interior.

Specific metodei alternative de învățământ Montessori este lipsa pedepselor şi a recompenselor, greşeala fiind nu doar acceptată dar considerată element cheie în educaţia pe termen lung a fiecăruia dintre noi, fiind parte importantă în procesul de dezvoltare a autocontrolului şi autodisciplinei.

Modelul pedagogic Montessori se centrează pe individualitatea copilului şi pe nevoile lui specifice, iar educatorul lucrează cu fiecare în parte sau în grupuri mai mici.

Grupa Montessori este formată din copii cu vârste cuprinse între 0 – 3 ani, 3 – 6 ani, 6 – 9 ani şi 9 – 12 ani. În felul acesta, copiii învaţă astfel atât de la educatori, dar şi unii de la alţii.

Sistemul de educaţie Waldorf

Educaţia Waldorf se bazează pe cercetarea spiritual-ştiinţifică a lui Rudolf Steiner, filozof austriac, om de ştiinţă, pedagog şi artist.

În România, sistemul alternativ Waldorf a fost implementat în unităţi de învăţământ din 25 de localităţi, fie în clase special formate în cadrul şcolilor cu sistem clasic de predare, fie în şcoli şi licee având ca specific sistemul educaţional Waldorf.

În cadrul pedagogiei Waldorf educaţia intelectuală timpurie este considerată nesănătoasă.

De aceea, în perioada 7-14 ani predomină educaţia prin activităţi artistice: pictură, desen, modelaj şi lucru manual), teatru, meşteşug în lemn, jocuri, muzică pentatonică, basme.

Apoi, la adolescenţă este cultivată puterea de judecată individuală.

Disciplinele şcolare sunt doar mijloace educaţionale, drept pentru care nu se dau note sau calificative la sfârşitul clasei, ci doar o caracterizare scrisă de învăţător sau de profesori.

În clasele mici nu se folosesc manuale de studiu, iar elevii folosesc informaţia primită la orele de curs.

Timp de două-trei săptămâni, o materie este predată intensiv, iar dacă intervine uitarea aceasta este considerată un lucru nefast.

Pedagogii cred că dacă un elev a uitat ceea ce a învăţat în timpul modulelor de predare intensivă a unei materii, elevul se va putea dedica cu toate capacităţile unui nou domeniu, dar şi pentru că, după ce materia anterioară a fost uitată aparent complet, la reîntâlnirea cu această ştiinţă, elevul îşi va reaminti mult mai intens cele învăţate.

O altă caracteristică a sistemului de educaţie alternativ Waldorf este ponderea mare a cursurilor artistice şi a celor practice, oferind fiecărui copil ceea ce i se potriveşte şi ajutându-l în acelaşi timp să-şi îmbunătăţească abilităţile în cadrul domeniilor în care este mai slab.

Sistemul de educaţie Step by Step

Acest sistem educaţional alternativ este poate cel mai facil din România, fiind vorba de clase speciale organizate în cadrul şcolilor obişnuite, de stat.

Acest program educaţional american a fost implementat în anul 1994, de către Fundaţia Soros pentru o Societate Deschisă, în 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, printre care şi România.

Predarea se face după programa şcolară pentru învăţământul tradiţional adresat claselor din ciclul primar, dar se ţine cont de metoda specifică programului Step by Step.

Astfel, este încurajată colaborarea între elevi şi nu competiţia, se ţine cont de ritmul fiecărui elev şi de aptitudinile lui.

În clasele Step by Step se lucrează pe centre de activitate, iar zonele sunt delimitate şi dotate cu materiale educaţionale specifice unei “materii”: centru de citire, centru de scriere, centru de ştiinţă, centru de matematică, centru de artă şi centru de construcţii.

Părinţii copiilor sunt încurajaţi să participe activ la procesul educaţional, care presupune un program zilnic de 8 ore, desfăşurat sub îndrumarea a două învăţătoare la fiecare clasă.
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #21 : Decembrie 28, 2013, 09:10:52 p.m. »
 :) :) :)

Basmul si televizorul




Sindrom cronic al omului contemporan, dependenţa de emisiunile televizate a transformat televizorul dintr-o aparatură necesară, într-un prieten indispensabil, în cazul familiilor care au copii. De multe ori, copilului nu numai că i se permite încă de la doi ani să stea cel puţin 4 ore pe zi în faţa ecranului, dar uneori este uitat acolo de părinţi prea ocupaţi. Televizorul devine, astfel, un fel de dădacă, un fel de al treilea părinte, un părinte destul de agresiv, dacă e să luăm în considerare un studiu CNA din 2009, conform căruia desenele animate sunt cele mai violente emisiuni TV, difuzând, în medie, 20 de acte de violenţă pe oră, comparativ cu 14 prezentate la televiziunile generaliste şi informative, în această ordine: Cartoon Network (27), Jetix (22), Minimax (13). În desenele animate, clasica luptă dintre bine şi rău se dă în mod sângeros, cu arme revoluţionare, cu tehnici supranaturale, folosindu-se un limbaj ameninţător. Chiar şi nevinovaţii Tom şi Jerry îşi aplică pedepse pline de cruzime, aşa încât, la fiecare 20 de secunde, unul dintre ei cade, este lovit sau se accidentează. În absenţa unui adult, care să-i dea explicaţii copilului, acesta, predispus la imitarea comportamentelor la care asistă, preia atitudinea, limbajul şi comportamentele eroilor “fabricaţi”. Subliminal, tendinţele agresive se instalează treptat. Studiile arată că astfel de copii nu sunt atraşi să se joace cu maşinuţele sau cu păpuşile, ci intră în pielea personajelor desenelor animate, pe care le imită, folosind un limbaj ameninţător şi devenind agresivi faţă de colegi, pe care tind să-i elimine.
Rolul poveştilor, al basmelor, chiar al teatrului de păpuşi este de neînlocuit în formarea copiilor. Chiar dacă se structurează tot pe lupta dintre bine şi rău, ele au valenţe formative, dezvoltând  capacităţi de relaţionare afectivă cu semenii, cu animalele, cu natura, ajutând copilul să deprindă regulile unui comportament civilizat în societate.În plus, ascultarea unei poveşti dezvoltă imaginaţia copilului, capacitatea de recreare şi personalizare a lumii prezentate, capacitatea de reflecţie şi de folosire a limbajului, dar şi dorinţa de a învăţa să citească, pentru a avea el însuşi acces la poveştile ascultate.
 Dincolo de plăcerea de a oferi unui copil o carte şi de a-l învăţa să dăruiască, se stabileşte o legătură strânsă între părinţi şi copii, care sapă urme adânci în memoria afectivă a copilului, o legătură pe care televizorul nu o va înlocui niciodată. -
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #22 : Ianuarie 20, 2014, 06:05:43 p.m. »
 :) :) :)

Cursuri gratuite de actorie, dans sportiv, patinaj sau limbi straine pentru elevii din Bucuresti



Peste 10.000 de elevi participa la cursuri gratuite de actorie, dans sportiv, patinaj, limbi
straine, organizate de Centrul de Proiecte si Programe Educationale si Sportive din cadrul
 Primariei Capitalei in parteneriat cu Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB).

Cursurile incep sambata si se desfasoara pana pe 6 aprilie, in 18 spatii din Capitala,
informeaza ISMB. Au fost inscrisi 10.852 de elevi din clasele I – XII, dintre care 1.068 de elevi ai claselor I – IV, din 20 de
scoli selectate de ISMB, 2.653 de elevi din scoli gimnaziale si 6.131 de liceeni.

Cei din clasele I – IV vor face cursuri: patinaj, dans sportiv; arte martiale si inot, iar cei de
 la ciclul gimnazial vor studia: actorie, dans sportiv, limba engleza, limba franceza, limba italiana, limba spaniola
, limba germana, limba chineza si matematica.

Elevii de liceu se vor pregati in domeniile: dans sportiv, actorie, web-design, management
 de proiect si leadership, mannagement al afacerilor, arte martiale, televiziune si arta fotografica.

Cursurile de formare se vor incheia in datele de 5 si 6 aprilie 2014, cu o evaluare a
cunostintelor si aptitudinilor acumulate de elevi pe durata celor 20 de ore de pregatire.

In urma acestei evaluari, un numar important de cursanti vor fi recompensati cu tabere
 gratuite la mare in vara anului 2014, a precizat ISMB.
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #23 : Februarie 01, 2014, 07:08:21 p.m. »
 :) :) :)

Ce animal de companie i se potrivește  unui copil




În timp ce părinții se gândesc la urmări practice (întreținerea unui animal costă, nu mai ai libertatea de a pleca în concediu, face mizerie), iar medicii avertizează asupra pericolelor legate de igienă, atunci când animalele stau în preajma copiilor, psihologii insistă asupra faptului că un animal de companie este benefic pentru copil. Ba mai mult, ei au identificat ce animal i se potrivește copilului tău, în funcție de temperament.

Căței pentru copii sangvinci

Avand in vedere marea varietate de rase si de temperamente de caini, alegerea catelusului ca animal de casa este in realitate cea mai dificila.

Luand insa in calcul comportamentul social, submisiv, adica supus, al tuturor canidelor, intelegem ca putem alege un catel daca micutul are un temperament predominant sangvinic. Copilul sangvinic este caracterizat prin energie si necesitate de contact social permanent.
Acest tip de copil se va simti foarte bine in preajma unui catelus la fel de dornic de o prietenie stransa. Totodata, copilul cu temperament sangvinic este de regula plin de initiativa si atras de jocuri active, compatibile perfect cu prezenta unui catel.

Nevoia permanenta de a fi in prezenta unui prieten, specifica unui copil sangvinic, este prezenta la toate speciile sociale (omul si cainele fiind prin excelenta animale sociale, aspect care a condus in trecut la domesticirea lupului si a sacalilor).

Mai mult, pentru un copil cu temperament activ si comportament social dezvoltat, catelusul poate suplini perfect o prezenta prietenoasa umana din alta sfera decat cea a adultilor, asa ca nu ezita sa ii cumperi unul.

Iepurași pentru copiii emotivi

Iepurasii ca animale de casa sunt compatibili in general cu oricare tipologie temperamentala extrem de sensibila, emotiva, fie activa, fie mai putin activa.

Cum recunosti un micut pentru care iepurasul este animalul cel mai recomandat? Vezi daca acest copil e caracterizat prin nevoia permanenta de a oferi si primi afectiune, teama de singuratate si uneori de intuneric, emotivitate, neatentie, nesiguranta de sine, ezitare, fire visatoare, uneori dificultate in comunicare.

Iepurasul este perceput de catre majoritatea micutilor ca un pui mai mic, pe care-l protejeaza. Aceasta perceptie il obliga sa-si descarce tensiunea psihica a nesigurantei si a temerilor prin dragostea protectiva de tip matern asupra iepurasului.

Descarcarea acestei tensiuni psihice pe canalul cel mai usor de deschis de un astfel de copil face ca sistemul sau sa se echilibreze. In consecinta, creste iluzia de siguranta, ca si exactitatea unor ratiuni blocate de tensiune.

Tot ca urmare a echilibrarii nervoase a psihicului va creste si capacitatea de orientare a atentiei, dar si confortul psihic care va permite eliminarea emotiilor si blocajelor in comunicare, disparand treptat si cauzele unor temeri nefondate, irationale.


 
Țestoase pentru copii prea energici

Oricare animal „lent“ in miscari este de obicei adorat de copiii de varsta mica cu temperament opus, foarte vioi, sau de melancolicii extrem de sensibili sau emotivi de varste mai mari.

Broscutele testoase trebuie alese mai ales pentru copiii hiperactivi, pentru care, in multe cazuri, miscarile lente ale reptilei au un efect linistitor. Indiferent de cauza excesului de energie a micutului, urmarirea atenta a miscarilor testoaselor, mai ales a celor terestre, este echivalenta cu o… injectie de sedative.

 

Cercetarile recente, finalizate in martie 2007 de catre psihiatrii austrieci, au aratat ca efectul aproape hipnotic al miscarii reptilelor asupra copiilor poate reduce riscul aparitiei unor manifestari de tip epileptic la copiii cu temperament foarte activ.

Specialistii austrieci in neurobiologie au demonstrat ca miscarile testoaselor terestre si ale unor aligatori pot reduce drastic conturarea aparitiei unor forme de epilepsie.

Zooterapia moderna are deja pregatite numeroase proiecte de utilizare a imaginilor filmate cu testoase pentru profilaxia unor boli nervoase ale copiilor, dar si in scopul tratamentului unor forme incipiente de epilepsie si nevroze maniacale.

Păsările de colivie sunt bune pentru copiii izolați

Pasarile de colivie, cum ar fi canarul si papagalul, sunt mai degraba compatibile cu temperamentele mai putin sociabile si mai ales cu cele non-emotive.

Astfel, s-a dovedit ca unii copii flegmatici si unii copii melancolici foarte echilibrati emotional pot „visa“ mai usor in prezenta unor animale tinute mai la distanta, precum canarii sau alte pasari izolate in colivie.

Aceasta se datoreaza faptului ca unii copii au in acelasi timp nevoie atat de contact cu o fiinta vie, cat si de intimitate si de o anume distanta fata de fiinte umane sau animale de care se tem inconstient.

Astfel, copiii cu o tendinta naturala nativa de izolare si mai ales cei mai putin comunicativi se echilibreaza mai usor in prezenta unor pasari de colivie decat a unor animale sociale.

Tipologia normala a copilului retras: se simte relaxat si capabil de a gandi mai profund in apropierea unor animale care nu-i pun in pericol intimitatea si nu cer direct nimic de la el prin contact.

Aceasta solutie trebuie sa fie numai una temporara, pentru ca micutul va trebui curand, vrand, nevrand, sa invete ca nu poate trai la distanta de oameni sau de animale, asa ca incearca sa ii aduci, la un moment dat, si alti prieteni din lumea necuvantatoarelor.

Pisicuțe pentru copii flegmatici

Prezenta pisicutelor este asociata in mod inconstient de catre copii cu feminitatea, frumusetea, dar si cu independenta, misterul si nesiguranta. Pisicile sunt cel mai frecvent compatibile cu temperamentele flegmatice.

Pisicile in acest caz nu suplinesc necesitatile de contact social al copilului, ci ofera mai mult un confort psihic aparte, izvorat mai degraba din aspectul admirativ fata de „firea“ lor stranie, dar in acelasi timp jucausa.

Copilul mai putin activ, mai greu de urnit si uneori lenes, nu vede in pisica un „complice“ in lenevire, asa cum credeau unii psihologi de moda veche. Flegmaticul in prezenta pisicilor isi dezvolta mai mult atentia, vigilenta si puterea de concentrare in jocul cu pisicuta.

Pe langa acest aspect, recent s-a dovedit ca jocul cu pisicutele antreneaza anumite tipuri de analiza rapida a informatiilor vizuale, dezvoltand viteza de gandire. Aceasta antrenare a vitezei de gandire, ca, de altfel, si dezvoltarea atentiei, sunt exact aspectele de care are nevoie creierul mai lent, inactiv si greu de motivat al copilului flegmatic.

Cercetatorii in stiinte comportamentale au aratat ca insasi simpla urmarire cu privirea a pisicilor in timpul miscarilor de joc poate creste semnificativ capacitatea de functionare a creierului.
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #24 : Mai 16, 2014, 04:40:20 p.m. »
 :) :) :)

Cultivarea increderii prin joc



Instinctul de a se juca exista la toti copiii si incepe sa infloreasca imediat dupa nastere, fiind inflorit pe deplin la varsta de 2-3 anisori. Jocul este posibil oriunde si oricand, fiind o poarta de intrare in lumea fanteziei si a taramurilor pe care noi, adultii, le-am dat uitarii.

Daca pentru adulti jocul nu reprezinta altceva decat un mod de a petrece timpul liber, pentru copii jocul este mai degraba un serviciu.
Spre deosebire de multi adulti, copiii isi iubesc serviciul si rareori vor simti nevoia unei zi libere.
Atunci cand copilul nu vrea sa se joace, trebuie sa fii constient de faptul ca el a fost afectat puternic si ca are nevoie de ajutorul tau pentru a depasi momentele neplacute.
 Indiferent de varsta, micutul pe care-l invelesti cu drag in fiecare seara cand il pui in patut comunica instinctiv prin joc.

Multi specialisti descriu jocul ca pe un taram al magiei si al imaginatiei in care copilul poate sa fie el insusi si sa se simta bine in pielea lui.
Astfel este evident faptul ca parintii pot contribui la dezvoltarea copilului prin joc, aceasta fiind cea mai "sanatoasa" metoda prin care i se pot insufla celui mic anumite comportamente.

Trebuie tinut cont de faptul ca cei mici invata jucandu-se. Foarte comune si frecvente sunt situatiile in care copiii refuza sa faca lucruri pe care parintii le cer si in care frustrarile acumulate ii fac pe cei mici sa se inchida in ei. Problema nu este insa la copil, ci la parintele care nu stie cum sa ii ceara copilului ceva intr-o modalitate care sa fie constructiva si sa-l ajute pe cel mic sa-si dezvolte increderea in abilitatile proprii.
 Un exemplu in acest sens ar fi cazul taticului care nu reusea sa o faca pe fiica lui sa se imbrace singurica dimineata, inainte de a merge la gradinita.
 In fiecare zi parintele o ruga frumos sa-si ia hainutele pe ea, iar fetita replica, plictisita "Nu stiu sa le iau, nu pot!". Oricat de tare s-ar fi enervat, tatal nu ar fi reusit sa o determine pe cea mica sa isi schimbe obiceiurile pentru ca nu intelegea ce ii lipsea fetitei. Intr-o zi, tatal s-a hotarat sa o determine pe cea mica sa se imbrace apeland la prietenele ei cele mai bune, papusile. In joc, papusile discutau despre fetita care nu se putea imbraca si se contraziceau: "Nu se poate imbraca singura! Ba da, se poate imbraca, este deja destul de mare!". Fiind incurajata in stilul in care avea nevoie, micuta si-a schimbat de atunci obiceiurile si a inceput sa se imbrace singura in fiecare zi. Regula este una extrem de simpla: cere-i copilului ceea ce iti doresti pe limba lui!

Copiii care se supara repede, care sunt des frustrati sau care simt ca nu pot sa controleze lumea asa cum si-ar dori prin joc se ascund in lumea lor imaginara si prefera sa se inchida in ei.
Chiar daca lumea de afara pare interesanta, daca parcul plin de alti copii este ademenitor, pentru a se juca un copil are nevoie de incredere.
Inchis in lumea lui, incapabil de a se exprima liber prin joc, un copil ajunge sa fie slab, neajutorat, imprudent si, cel mai adesea, agresiv. De aici apar si traumele copilariei, frica de suferinta si esec, mascate prin propozitii de retragere precum "Nu pot...", "Nu vreau...", "Nu stiu sa...".

In cele mai multe cazuri, solutia la problemele mai sus mentionate este parentajul prin joc. Acest tip de parentaj poate deschide turnuletul in care copilul tau se izoleaza si ii faciliteaza acestuia iesirea in lume, increzator in fortele proprii.
Astfel ca, data viitoare cand te simti coplesit de faptul ca cel mic nu se deschide sau este dependent de tine, aminteste-ti ca ai cheia spre o lume frumoasa si ca aceasta este, indiferent de situatie, jocul si intelegerea prin joc.
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #25 : Iulie 23, 2014, 09:09:40 p.m. »
 :) :) :)

[siae=12pt]Relatiile parinti - copii (I) [/size]



O buna relatie cu parintii este esentiala pentru copii.
Parintii trebuie sa dea dovada de fermitate, sa stabileasca limite, sa nu lase copilul sa faca tot ce doreste.
Ei constituie primul model social de influentare a copiilor, acestia contribuind la formarea conceptiei despre viata, a modului de comportament si de relationare a copiilor.


Modelele educationale adoptate de parinti pot avea influente negative asupra dezvoltarii personalitatii copilului. Parintii trebuie sa gaseasca un echilibru in ceea ce priveste organizarea si controlul copilului, cerintele adresate acestuia, precum si inlaturarea extremelor.

Prin utilizarea unor strategii educationale necorespunzatoare pot apare o serie de consecinte nedorite, in functie de atitudinile parintilor fata de copil.

 Astfel:

● Grija exagerata fata de copii poate avea drept consecinta infranarea initiativei, limitarea libertatii de actiune si a independentei.  Prin stabilirea unui program rigid pentru copil, fara ca acesta sa fie consultat, se poate ajunge treptat la instalarea unei tendinte de subevaluare a propriilor sale capacitati de a relationa cu lumea, spiritul sau de initiativa dispare, putandu-se instala o serie de temeri nejustificate, care conduc spre izolarea in sine si aparitia unor complexe fata de cei din jur.

● Severitatea excesiva insotita de amenintari - atat verbale cat si fizice - isi pune amprenta asupra formarii personalitatii copilului. Fortarea acestuia de catre parinti in realizarea diverselor sarcini, care pot fi coplesitoare, cu scopul de a obtine performante, de a fi special, il priveaza pe copil de bucuriile perioadei copilariei, instalandu-se in felul acesta oboseala cronica, ca urmare a epuizarii resurselor energetice. Copilul poate manifesta o atitudine de apatie si indiferenta fata de ceea ce trebuie sa intreprinda, precum si fata de persoanele din jur, revoltandu-se.

● Parintii care isi superprotejeaza copiii, manifestand grija si afectivitate intr-o maniera exagerata, contribuie la crearea unei rupturi intre imaginea de sine a copiilor si posibilitatile lor reale. Astfel, se pot contura atitudini de subevaluare sau supraevaluare a propriilor posibilitati si tendinte de dominare a celor din jur.

● O alta strategie educativa cu influente negative este cea practicata de parintii care isi lasa copiii liberi, fara a exercita nici un control asupra lor. Dat fiind faptul ca parintii au putin timp la dispozitie , copiii au libertate deplina in organizarea programului si in alegerea tipului de activitati pe care doresc sa-l desfasoare.

Pe langa strategiile educationale exercitate, si conduita parentala (unitara si contradictorie) are efecte asupra personalitatii copiilor. Conduita unitara consta in faptul ca ambii parinti manifesta constant aceeasi atitudine in ceea ce priveste educatia copiilor. Totusi, strategia educativa corespunzatoare adoptata de cei doi parinti ofera copilului un climat securizant in care sa se dezvolte armonios.

Cand parintii adopta comportamente diferite, putem vorbi de o conduita contradictorie in exercitarea influentelor educative asupra copiilor. Astfel, unul dintre parinti poate fi hiperautoritar, in timp ce celalalt poate fi tolerant. Atat in randul mamelor, cat si al tatilor pot fi intalnite cateva profile de comportament parental: tiran, dominator, prieten, demisionar. Astfel, prin combinatie pot iesi diverse profile de influenta educationala care pot crea o serie de efecte educative total diferite.

Copilul are nevoie de un climat familial echilibrat, in care sa se simta in siguranta! Acest lucru este posibil daca parintii sunt atenti la nevoile copilului, dau dovada de intelegere, sunt calmi si afectuosi, se ocupa de educatia lui , interesandu-se de evolutia lui la scoala, participa la evenimentele din viata copilului.

 
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #26 : Septembrie 05, 2014, 02:28:23 p.m. »
 :) :) :)

Incepe SCOALA:
                      10 lucruri pe care un copil e bine sa le invete inainte de gradinita/scoala






Nu mai e mult si gradinitele si scolile isi vor deschide din nou portile.
Daca este primul an in care copilul tau le paseste pragul, aceste sfaturi sunt pentru tine.
Iata ce ii poti spune copilului tau pentru a-l pregati pentru aceasta noua etapa din viata lui: gradinita/scoala.
 
1. Fii tu insuti/insati

Oamenii nu vor iubi mai mult pe cineva care incearca sa devina popular, fiind altfel decat e in realitate. Iar daca o fac, acei oameni n-au ce cauta in anturajul sau. Invata-ti copilul sa fie exact asa cum este in viata de zi cu zi: amuzant, dulce, dragut, generos, si sa nu lase pe nimeni sa schimbe aceste caracteristici. Pe termen lung, va avea de castigat.
 
2. Fa-ti prieteni

La gradinita/scoala va fi inconjurat de persoane noi, de copii pe care, cel mai probabil, nu-i cunoaste. Invata-l sa isi faca prieteni, sa se prezinte, sa raspunda la intrebari, chiar daca nu e foarte sigur de raspuns, sa nu-i fie rusine.
 
3. Fa pipi in WC si nu pe langa

Mai ales daca ai baiat, aceasta poate fi o problema.

4. Sterge-te

Fie ca e vorba de a se sterge la nas sau a se sterge la fund, copilul tau trebuie sa stie aceste lucruri. Nu va sta nimeni dupa el sa se asigure ca e totul in ordine.

5. Nu vorbi urat

Sunt o multime de cuvinte urate in dictionar, slava Domnului. Chiar si atunci cand este furios, ranit, suparat, ar trebui sa evite cuvintele care sunt mai greu de restras. Iar injuraturile ar trebui sa fie interzise cu desavarsire, asta ca sa nu fi nevoit sa dai ochii cu educatoarea/invatatoarea sau chiar directorul institutiei.

6. Fii rabdator

Sunt multe lucruri pe care nu va putea sa le faca din prima. Daca e genul care se supara ca nu i-a iesit ceva, invata-l sa fie rabdador si perseverent. Cu putin exercitiu, multe din lucrurile care i se pareau imposibile vor deveni posibile.

7. Ai incredere in tine

Este in regula sa mai gresesti din cand in cand, este in regula sa nu stii raspunsul la unele intrebari. De asemenea, nu este nicio rusine sa intrebi atunci cand nu stii. Ai incredere in tine si vei fi foarte mandru cand vei reusi.

8. Fii dragut

Copilul tau va intalni copii care nu se vor purta tocmai ca la carte. Invata-ti copilul sa fie dragut si nu rautacios. Invata-l sa imparta, sa fie bun si generos.

9. Nu incepe o bataie, dar…


Va intalni copii “scandalagii”, pusi pe harta tot timpul. Va fi impins, jignit, necajit. Invata-ti copilul sa vorbeasca frumos si sa nu porneasca o bataie. Invata-l sa spuna ce se intampla unui profesor sau unui adult. Invata-l ca poate sa plece de langa persoana recalcitranta, insa sa nu accepte niciodata sa fie victima si, daca e cazul, sa se apere cum stie el mai bine.

10. Invata-ti propriile lectii

Poate cea mai grea dintre lectiile pe care un parinte i le copilului lui este sa-si invete propriile lectii. Indiferent de ce stie de acasa, la scoala sau la gradinita, va fi singur. Va trebui sa se adapteze, sa invete, sa se descurce, sa isi poarte singur de grija pana cand va veni din nou in bratele tale, la finalul cursurilor.




Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"

Offline Pati

  • Administrator
  • Expert
  • *****
  • Mesaje postate: 2666
  • Karma: +4/-1
  • Zambeste! N-o face nimeni pentru tine.
COPII
« Răspuns #27 : Septembrie 07, 2014, 09:49:34 p.m. »
 :) :) :)

Semne că ți-ai răsfățat copilul prea mult



Cine este de vină pentru copiii răsfățați? Desigur, adulții care îi cresc și alături de care cei mici petrec cât mai mult timp.
Cu prea mult răsfăț nu vei putea să-l mai controlezi mai târziu, așa că avem pentru tine semnalele de alarmă care îți spun că ar trebui să fii mai fermă cu copilul tău
Se vede de la o poștă un copil răsfățat după accesele de furie incontrolabile, ce au loc atât acasă, cât și în public.
Dacă l-ai învățat să primească tot ce vrea tot timpul, cu siguranță un ”nu” poate declanșa o astfel de furtună.
Nu îl bucură nimic
Un copil răsfățat nu va fi niciodat satisfăcut de ceea ce are, ci dacă vede o jucărie la altcineva o va dori pe aceea și așa mai departe.
Orice și oricât i-ai oferi, nu este niciodată destul de bun pentru un copil răsfățat.
 Nu te ajută cu nimic
Un copil ascultător își strânge jucăriile după ce termină de jucat cu ele, însă dacă al tău refuză să facă chiar și acest lucru, este un semn clar că l-ai răsfățat prea mult și l-ai învățat să strângi tu după el de fiecare dată.
 Încearcă să-i controleze pe adulți
Copiii răsfățați nu știu să facă diferența între copii de seama lor și adulți.
Dacă la joacă este un mic conducător în rândul copiilor, și cu adulții se va comporta la fel.
Nu împarte nimic
Chiar dacă un copil este singur la părinți, dacă nu este răsfățat învață că le poate da și celorlalți copii jucăriile sale ca să se joace.
În schimb, un copil cu toane nu va vrea să facă asta nici cu frățiorii săi. Te ignoră Copiilor nu le place să audă ”nu” în răspunsurile părinților, însă dacă al tău te ignoră atunci când îi refuzi un lucru, cu siguranță l-ai răsfățat prea mult.
Nu se joacă singur
Deja după vârsta de patru ani, un copil ar trebui să poată și să vrea să se joace și singur.
Dacă al tău caută mereu compania ta, a altui adult sau a altor copii este un semn evident că cerșește atenție.
Trebuie să-l mituiești ca să-l pui la treabă
Un copil ar trebui să asculte de părinții săi, chiar dacă are de făcut ceva ce nu îi este pe plac (de exemplu să strângă jucăriile).
Părinții care își răsfață prea mult copiii ajung să fie nevoiți să-i mituiască pe aceștia ca să-i convintă să facă un lucru de bun-simț.
Lumea vede, aude si vorbeste.
Din pacate vede rau, aude putin si vorbeste mult.

Optimistul crede ca traim in cea mai buna lume cu putinta.
Pesimistul se teme ca asa este.

Cand urci pe scara vietii nu uita sa dai buna ziua tuturor, ca atunci cand vei cobori sa aibe cine sa-ti raspunda"